torsdag 12. april 2007

Lenge siden...

Nå er det over en uke siden jeg skrev sist. Det er litt ekkelt fordi at jo lenger tid det går mellom hvert innlegg, jo verre blir det å skrive...
Vi har gjort masse siden sist. Vært på hyttetur og på hyttebesøk. Gått turer og trent. Trente fri ved foten i skogen en dag. Det funka knallbra! Smale stier gjorde til at Comma gikk helt perfekt på siden. Har fått trent en god del på fri ved foten og belønnet mye med ball og drakamp. Hun kamper veldig bra ute også nå. Ihvertfall hjemme og på steder uten store forstyrrelser. Har trent sitt og dekk. Pluss stimuluskontroll på disse. Har også jobbet litt med bli. Det er en utholdenhetstest for både meg og Comma. Det er ikke uten grunn at Comma blir kalt ADHD eller TurboTurid... Men vi gir ikke opp! Enkeldekk begynner å bli veldig bra. Hun kan ligge lenge, men jeg kan ikke gå så langt fra henne. Sitt og bli er litt verre. Hun kan ikke sitte lenge og jeg kan ikke gå langt fra. Så her finnes det absolutt forbedringspotensiale!

2 kommentarer:

Kari Anne sa...

Hmm... stimuluskontroll.. hva er det?

Og hvor lenge ligger Comma? Hvor langt går du?

Elin sa...

Stimuluskontroll er et finere ord på kommando...

Comma ligger et par minutter nå med ganske høy forsterkningsfrekvens, men jeg går maks tre-fire meter unna når det er forstyrrelser der.