mandag 11. februar 2008

Apport!

Utrolig hvor rart det er når ting plutselig løsner... Slik som apporteringen for oss. Nå skal det ikke sies at den er i boks enda, men vi kom et godt stykke på vei i helga. Det har vært en av mine vilikketrenepåtingforjegtrorikkejegfårdettil ting. Men nå MÅ jeg trene på det. Vi har det veldig greit slik at hun kommer inn med det meste, men ikke med alt. Enkelte ganger bare må Comma ha en liten æresrunde også... Det jeg nå plutselig oppdaget etter å ha slitt med den j... apporteringen igjen var at når jeg belønner med ballen holder hun dummien myyye bedre! Vi kom faktisk så lang på bare noen få økter at jeg kunne holde ballen synlig og hun tok dummien for å få ballen! Jippi!

Jeg skjønner egentlig ikke hva jeg har gjort for tidligere var vi på veldig god vei med apporteringen, men så gikk noe galt. Sikkert dårlige kriterier eller noe. Nå kan det uansett bare gå en vei håper jeg:o)

Men dette er uansett et godt eksempel på at man også bør velge belønning med omhu på enkelte ting...

Ingen kommentarer: