tirsdag 22. mai 2007

Planene fremover...

Er nå ferdig med siste kurs og har foreløpig ikke satt opp nye kurs på planen. De kommer snart, må bare finne ledige helger. Bestemte meg for å kjøre mest helgekurs fremover for det er utrolig praktisk. Ihvertfall om sommeren.

Vi har fortsatt å trene på å lime Comma til meg på fri ved foten, klikket for bakbensbevegelser mot foten min, hold fast, spor og litt utsending til figurant (flying) i forhold til rundering.
Limetreninga går bare bedre og bedre dag for dag. Hun holder nå fin posisjon i stegforflytninger til høyre og bakover. Fremover føler jeg også at det blir bedre, men vil jo gjerne se en større fremgang fortere... Begynner å få dårlig tid føler jeg...
Hold fast'en løsnet mer eller mindre av seg selv i helgen. I dag testet vi med doggie zen og det funket veldig bra når hun først tok poenget.:o)
Vi fikk gått et par godbitspor i helgen og det var jo utrolig gøy! Har bare gått klikkerspor med henne til nå. Hun går veldig bra, men plukker ikke alle godbitene. Varierte litt med å ha godbiter i hvert fotspor, legge dunger og å ikke ha noe der. Litt vanskelig å si hva som fungerte best, men det var ihvertfall ingen tvil om at lille snuppa hadde det gøy!
Utsendingen til figuranter gikk strålende. Hun har jo gjort dette før, men jeg hadde ikke trodd at det skulle gå så bra. Det eneste som var kjipt var at hun etter en liten stund begynte å vimse etter å ha vært hos figuranten, og skulle på vei til neste. Det er en mulighet for at do-trang er årsaken her, men ingen bortforklaring...
En ting som dukker opp hver gang jeg holder på med slik trening er at jeg får veldig lyst til å prøve meg mer på det. Jeg er jo forholdsvis uerfaren på bruks, så det hadde vært knallgøy å jobbet mer med det. Problemet er bare at det er så mye annet også jeg har lyst til å gjøre. Det gjelder vel bare å få bestemt meg for hva jeg skal satse på... Comma er det jo ikke noe problem med, hun er med på det meste som er gøy, bare hun får lov til å jobbe.

1 kommentar:

Siv sa...

dere kler skogen :)