torsdag 31. mai 2007

Endelig!

Jeg har slitt litt en stund med å få Comma til å ligge rett på dekken. Hun smeller perfekt ned for så å velte over på skinka etter kort tid. Men nå tror jeg at jeg har funnet en løsning! Jeg testet i går med godbitskål mellom meg og henne og da lå hun jo helt perfekt i over et min! (etter å ha strukket strikken passe kjapt og "gæli") Jeg begynte bare med å sette skåla ned foran henne og så belønte jeg innimellom fra handa. Når det funka greit sendte jeg henne til skåla en gang innimellom, og etterhvert så lå hun utrolig bra! Jeg fokuserte ikke på haka i bakken nå, men det kan jeg evt ta senere hvis det blir behov for det... Og forresten-på toppen av det hele hadde vi en rådyrbukk som gikk og "bjeffet" nede i enden av jordet mens vi trente! Og jeg klarte likevel å holde konsentrasjonen hennes! Den er jeg litt fornøyd med, ja!:o)

4 kommentarer:

Kari Anne sa...

Samme her! Med både Joey og Ayla, faktisk! Hadde begge to i fellesdekk her en kveld, og med avstandsbelønning til begge to. Ayla lå som en prestinne og niglodde på meg, og Joey prøvde å hypnotisere godbithaugen et par meter nærmere. Men begge lå i perfekt dekk :-)

Marianne sa...

Flott jobbet! Det er viktig at fellesdekken ikke blir et sånt "hvile-moment" men at hunden er våken og konsentert....avstandsbelønning er supert her!

Anonym sa...

Hei Elin

Har vært innom å lest på bloggen din. Veldig kjekt å lese om andre klikkertrenere. Doggie Zeen er utrolig brae ting er min erfaring også. Så bra at fungerte for deg på dekken.
Kjekt å hilse på deg ( Så vidt) i Trondhjem. Kjekt å få et ansikt til alle navnene.
Hilsen
Kerstin og Natasha (Berner Sennen)

Elin sa...

Hei Kerstin!
Så gøy med nye lesere i bloggen! Og spesielt når du legger igjen kommentar!:o) Det var koselig å hilse på deg også. Kanskje vi sees igjen i Oslo?