tirsdag 27. mai 2008

Å gå pent i bånd

Jeg gikk tur med en hund jeg passet en dag, og den hunden trakk noe helt utrolig i båndet. Jeg ble helt sliten av å gå med den. Jeg skjønner ikke hvorfor folk ikke bare trener på det. Jeg vil heller trene mye på å gå pent i bånd en periode (selv om det må holdes ved like senere også), enn å gå med en hund som trekker i båndet på hver tur gjennom hele livet! Det går jo lang tid på å trene på en sånn ting så jeg skjønner absolutt at folk gir opp, men når man vet at det fungerer bare man trener så er det absolutt verdt det spør du meg!

1 kommentar:

Anonym sa...

bra tips det der, men har du også noen tips på hvordan man kan gjøre det?
har prøvd å rose når han går pent, stoppe når han drar og gå når han går ved siden av meg, rykke i båndet når han drar. det er ingenting som funker. vi er vanligvis på tur noen timer om dagen, men nå er jeg nyoperert og kan ikke gå lang tur med han når han drar så mye.
Vet ikke hvordan jeg skal få han til å gå pent!